Van mislukt project naar efficiëntieslag voor Briddge

Over dit project

Naam bedrijf

Briddge


Scope van het project

Efficiëntie verhogen

Wat hebben we gedaan

Dynamics 365 CE

Over Briddge

Briddge biedt diensten aan op het gebied van accountancy, recht, HR, payroll en belasting. Ze richten zich op internationaal georiënteerde bedrijven die (willen) uitbreiden naar andere Europese landen. Briddge ondersteunt bij alle uitdagingen die daarbij komen kijken, zowel tijdens de opstart als de verdere operatie.

De uitdaging: meer structuur en slimmere processen

Briddge startte als een klein, informeel bedrijf. Maar na een flinke groeispurt was er behoefte aan meer structuur en slimmere processen. Om efficiënter te kunnen werken en zo tijd en kosten te besparen.

Peter Groot, projectmanager bij Briddge vertelt: “We besloten dat er iets moest gebeuren. We wilden de bedrijfsvoering tegen het licht houden en binnen de hele organisatie met een nieuw softwarepakket gaan werken. Zodat we processen efficiënter konden inrichten, taken konden automatiseren en systemen beter op elkaar konden laten aansluiten. Een flinke uitdaging. We zijn namelijk een veelzijdig bedrijf, met veel verschillende diensten. Na een zoektocht besloten we te kiezen voor Microsoft Dynamics 365.”

Een mislukte samenwerking met een partner

“We zijn met een partner in zee gegaan. Een grote organisatie die aangaf dat ze alles konden realiseren wat wij voor ogen hadden. Dat gaf vertrouwen. Maar in de praktijk liep het helaas toch anders. De partner benaderde alles heel erg als losse puntjes en vanuit de techniek. Maar het gaat niet om de techniek, de techniek is ondersteunend aan iets anders dat je wilt bereiken. Er werd niet goed nagedacht over de samenhang. Wat betekenen de dingen die we bouwen voor het uiteindelijke proces en voor de mensen die ermee moeten werken?

Nieuwe ronde, nieuwe kansen: 365 Consulting

“Die nieuwe partij, dat werd 365 Consulting. De eerste kennismaking verschilde al totaal van onze vorige ervaring. Bij de eerdere partner gingen we door een heel fancy salestraject. Het kwam allemaal heel indrukwekkend over. Maar uiteindelijk draaide het uit op een teleurstelling. 365 Consulting was een kleinere partij en de lijntjes waren veel korter. Er was geen gelikt salesproces. Degene met wie we het gesprek hadden, zat uiteindelijk ook aan de knoppen. We voelden meteen vertrouwen, maar hebben voor de zekerheid nog een proefdag gedaan. Ook dat voelde goed en we besloten ervoor te gaan. Daar hebben we geen spijt van gekregen.”

Er was geen gelikt salesproces. Degene met wie we het gesprek hadden, zat uiteindelijk ook aan de knoppen.

Peter Groot

projectmanager bij Briddge

“De samenwerking voelde als een verademing”

“Edwin is degene met wie we via 365 Consulting hebben samengewerkt. Die samenwerking voelde als een verademing. Hij dacht mee over onze business case, kende alle mogelijkheden van de standaard software en kon maatwerk realiseren als dat echt nodig was. We hadden nu eindelijk de sparringpartner waar we naar op zoek waren. Als we een wens hadden konden we dat gewoon op tafel leggen, zonder dat we het idee hadden dat we moeilijk deden. Edwin dacht met ons mee en was ook niet bang om af en toe tegengas te geven. Als hij dacht dat een andere aanpak beter was, dan ging hij daar het gesprek over aan. Dat vonden we erg prettig.”

Een lange adem, maar het is het waard

“Eind 2019 zijn we gestart met dit project en het einde nadert nu. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het uiteindelijk veel meer werk was dan wij en Edwin gedacht hadden. We hebben ons er allebei op verkeken. Maar toch voelde het nu heel anders dan de vorige keer. Er is altijd een goede reden als we ergens extra tijd aan besteden. We weten dat het het straks allemaal waard gaat zijn. Dit moest gebeuren.

Straks hebben we een catalogus met diensten, waaraan we eigenschappen kunnen toevoegen. Is het een eenmalige of terugkerende dienst? Wat is de frequentie? Wat is de prijs? Welke werknemer is verantwoordelijk?

Op de offerte kunnen we diensten toevoegen en zodra de klant akkoord is worden die diensten automatisch omgezet in projecten. In die projecten kunnen werknemers vervolgens alles doen. Denk aan uren schrijven, notities toevoegen en factureren. Alle stappen in het proces gaan soepeler verlopen: vanaf het verzoek van de klant tot aan de oplevering.